کد خبر: 1794

وزیر علوم به مهر خبر داد:

وام دکتری امسال افزایش یافت/ ارایه وام به تمام دانشجویان دکتری

وزیر علوم گفت: امسال نسبت به سال گذشته اعتبار وام دکتری افزایش یافته و به تمام دانشجویان دکتری پرداخت می شود.

به گزارش ثریا؛ دکتر محمد فرهادی درباره فعالیت هایی که درخصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شده گفت: ماهانه بین ۶۵۰ تا ۷۵۰هزار تومان در قالب وام دکتری به این دانشجویان پرداخت می شود که دانشجویان خانم بعد از ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی و دانشجویان آقا بعد از ۲ سال و نیم پس از فارغ التحصیلی پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال وام ویژه دکتری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری در نظر گرفته شده که به دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه و دانشجویان بورسیه جایابی نشده ارایه می شود.

وزیرعلوم تاکید کرد: به تمام دانشجویان دکتری این وام پرداخت می شود و تفاوتی نمی کند که دانشجو آموزشی پژوهشی باشد یا پژوهش محور.

وی از دیگر تسهیلاتی که به دانشجویان دکتری ارایه می شود به انواع وام های دانشجویی، یارانه غذای، افزایش فضای ورزشی و سلامت، تعمیر بازسازی خوابگاه‌ها، و ارایه خوابگاه اشاره کرد.

فرهادی افزود: از دیگر تسهیلاتی که ارایه می شود می توان به کمک بلاعوض به دانشجویان بی بضاعت، کمک به هزینه های درمان که رقم هایی در صندوق رفاه دیده شده و کمک به تهیه منابع علمی اشاره کرد.